Door middel van technische innovaties en journalistieke producties, kunnen stadswandelingen gevarieerder worden. Een gratis app daarvoor bevat augmented reality, een website en digitale touchscreens in de stad.

De app MUST SEE is gelanceerd in Rotterdam. Met een journalistieke redactie wordt bepaald wat de bezoeker minimaal moet zien in de havenstad. Niet vanuit een commercieel uitgangspunt, maar  vanuit de bezoekers van de stad geredeneerd. De app beoogt een soort ‘Lonely Planet 2.0’ met verschillende technische innovaties en augmented reality te zijn.

Rotterdam is de eerste stad waar de app en het platform zijn gelanceerd.  Door de nieuwste technieken te gebruiken kunnen steden meer tot leven komen. Dat is gedaan door bijvoorbeeld een oude atoombunker via augmented reality boven de grond te halen. De bezoeker kan er virtueel met 360-graden-video doorheen lopen. De bunker is normaal niet te bezoeken.

De app werkt met een profielkeuze en past zich aan de voorkeuren van de gebruiker aan. Naast alle informatie, foto’s en video’s gemaakt door reisjournalisten, bevat de app ook een functie om tickets te bestellen voor een museum. De bezoeker betaalt in de app via de eigen bankieren-app en ontvangt het museumticket in de inbox van de app en per e-mail. Meer informatie is te vinden op de site van MUST SEE.